Χωρίς γυμναστική η δίαιτα δεν αδυνατίζει

Μια αυστηρή δίαιτα σε συνδυασμό με ένα εντατικό πρόγραμμα άσκησης μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεφορτωθείτε τα περιττά κιλά, αρκεί να μείνετε προσηλωμένοι στον αρχικό σας στόχο, αποδεικνύει μια νέα έρευνα.
Η μελέτη ουσιαστικά επαληθεύει αυτό που…
πολλοί διαιτολόγοι υποστηρίζουν εδώ και χρόνια.
Είναι γνωστό ότι τα ποσοστά της παχυσαρκίας αυξάνονται παγκοσμίως. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο αισθητικό, αφού η παχυσαρκία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, καρδιακών παθήσεων και ορισμένων μορφών καρκίνου.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ της Ιατρικής Σχολής εξέτασαν 130 παχύσαρκα άτομα, με μέσο βάρος 120 κιλά.
Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: Η πρώτη έλαβε κατευθυντήριες γραμμές για διατροφή και σωματική δραστηριότητα για ένα χρόνο.
Η δεύτερη ομάδα ακολούθησε το ίδιο μοντέλο διατροφής για ένα έτος, αλλά δεν ξεκίνησε πρόγραμμα άσκησης για τους πρώτους έξι μήνες.
Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν ένα προοδευτικό πρόγραμμα άσκησης, περπατώντας αργά για σύντομα χρονικά διαστήματα στις αρχές και με ζωηρό βάδισμα για 60 λεπτά την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα. Όλοι έλαβαν βηματόμετρα για να παρακολουθούν τα βήματά τους με στόχο να κάνουν 10.000 βήματα την ημέρα.
Οι συμμετέχοντες είχαν τη στήριξη διαιτολόγων και ψυχολόγων.
Ανάμεσα στα ευρήματα που παρουσιάστηκαν στο ετήσιο συνέδριο της Εταιρείας Παχυσαρκίας στο Σαν Ντιέγκο και δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό της Αμερικανικής Ιατρικής Ένωσης περιλαμβάνονταν τα εξής:
• Σε έξι μήνες τα μέλη της πρώτης ομάδας έχασαν κατά μέσο όρο 10 κιλά και είδαν σημαντική μείωση του κοιλιακού λίπους και του λίπους του ήπατος σε σύγκριση με τα μέλη της δεύτερης ομάδας, που έχασαν κατά μέσο όρο 8 κιλά.
• Μετά από ένα χρόνο τα μέλη της πρώτης ομάδας έχασαν 12 κιλά, τη στιγμή που η δεύτερη ομάδα έχασε 10 κιλά.
«Αυτό δείχνει ότι ένα παραδοσιακό πρόγραμμα διατροφής και άσκησης μπορεί να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά όταν μιλάμε για παχύσαρκους», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης Bret Goodpaster, αναπληρωτής καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Πίτσμπουργκ.
«Επίσης αποδεικνύει ότι υπάρχουν πρόσθετα οφέλη όσον αφορά την απώλεια βάρους και την υγεία όταν η άσκηση ξεκινά από την αρχή του προγράμματος», πρόσθεσε.
«Ήταν εκπληκτικό όταν οι άνθρωποι αυτοί επέστρεψαν από τα προγράμματα των 6 και των 12 μηνών. Κυριολεκτικά δεν μπορούσαμε να τους αναγνωρίσουμε».
Σε μια άλλη έρευνα μελετήθηκαν 442 υπέρβαρες και παχύσαρκες γυναίκες που ζύγιζαν κατά μέσο όρο περίπου 90 κιλά. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες.
Στις δύο από τις τρεις ομάδες προσφέρθηκε δωρεάν πρόγραμμα από το Ινστιτούτο αδυνατίσματος Jenny Craig. Τα μέλη των δύο ομάδων έπαιρναν τα συσκευασμένα τρόφιμα της εταιρείας και ταυτόχρονα τους προσφέρονταν συμβουλές από ειδικούς για απώλεια βάρους. Τους ενθάρρυναν να αφιερώνουν τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα σε μέτρια σωματική δραστηριότητα, 5 ημέρες την εβδομάδα.
Στην πρώτη ομάδα παρέχονταν συμβουλές στα κέντρα της Jenny Craig και στη δεύτερη από το προσωπικό της εταιρίας μέσω τηλεφώνου.
Οι γυναίκες της τρίτης ομάδας είχαν δύο εξατομικευμένες συμβουλευτικές συνεδρίες απώλειας βάρους με έναν διαιτολόγο, που τις βοηθούσε να σχεδιάσουν μια δίαιτα χαμηλή σε θερμίδες και μιλούσαν μαζί τους για άσκηση και άλλες δραστηριότητες που θα τους βοηθούσαν στην απώλεια βάρους. Στη συνέχεια οι γυναίκες λάμβαναν μηνιαίες κλήσεις ή emails από το διαιτολόγο. Δεν τους δόθηκαν όμως δωρεάν συσκευασμένα τρόφιμα.
Μετά από δύο χρόνια οι γυναίκες της πρώτης ομάδας είχαν χάσει κατά μέσο όρο 7 κιλά, της δεύτερης 6 κιλά και της τρίτης ομάδας 2 κιλά.
«Το μεγαλύτερο μέρος του βάρους χάθηκε κατά το πρώτο έτος και οι συμμετέχοντες κατάφεραν σε μεγάλο βαθμό να διατηρήσουν το βάρος τους για δεύτερη συνεχή χρονιά», σημείωσε η Cheryl Rock, καθηγήτρια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο.
Σύμφωνα με την Rock αυτό δίνει ελπίδα στους ανθρώπους που αγωνίζονται να χάσουν βάρος. «Αν τα άτομα αυτά έχουν κίνητρο και τους δοθεί βοήθεια, στρατηγικές και υποστήριξη, μπορούν να χάσουν κιλά και να παραμείνουν στο επιθυμητό βάρος», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Οι στρατηγικές που οδηγούν στην επιτυχία
Οι ερευνητές συμφωνούν στις βασικές στρατηγικές που αποτελούν το κλειδί για την απώλεια βάρους:
*τακτική άσκηση
* σχεδιασμός γευμάτων
* ικανότητα διαχείρισης συναισθηματικών δυσκολιών με τρόπους διαφορετικούς από την υπερφαγία
*να μάθουμε πώς να κάνουμε γενικότερα καλύτερες διατροφικές επιλογές, ιδίως στα εστιατόρια

Advertisements

About kaggelopoulos

personal trainer
This entry was posted in kyriakosstrength and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s